Jumaat, 23 Mei 2008

Satay

Satay

Lokasi : Simpang empat diantara Jalan Tun Razak, Jalan ke Kg Baru dan Jalan Semarak. (Opposite Celcom jalan Semarak)


Adalah di war war kan oleh ramai orang bahawasanya satay ini amat sedap dan tak der tandingannya di tempat lain. Kalau tanya orang Kuala Lumpur satay manakah yang sedap, pasti akan sebut tempat ni.

Disebabkan hampir setiap malam saya menjemput bonda saya dari tempat kerja berhampiran Perpustakaan Negara, saya memang lalu restoran itu setiap masa. Satu hari, tergerak hati saya untuk merasa apa kah yang menyebabkan satay ini di katakan yang paling sedap di Kuala Lumpur. Jadi saya pun membelinya untuk di bawa pulang. Maka, berikut adalah komen saya terhadap satay ini.


  • Kesedapan
Mungkin terasa "lemak" daging & ayam membuatkan satay ini sedap di makan. Apabila di teliti, di dapati terdapat lemak daging atau ayam, di letakkan diantara susunan isi.


  • Kuah Kacang
Pada saya, bukan yang paling sedap pernah saya rasa. Sederhana saja


  • Harga
Harga standard macam tempat lain di Kuala Lumpur ini, iaitu RM0.60 secucuk



Secara amnya, saya boleh katakan satay ini berbaloi untuk anda mencubanya jika datang ke Kuala Lumpur

Tiada ulasan: