Jumaat, 2 Mei 2008

Popiah

Popiah

Lokasi : Belakang Bukit St Paul.
(tawaf ajer bukit tu nanti terjumpa lah gerai ni.)

Pada blog The Baker's Oven, saya ada post satu entry berkenaan Popiah Marveloues. Kat sini saya nak tunjuk lah rupa kedai yang saya katakan itu. Gerai ini kecil ajer. Sebelum apa-apa saya nak minta maaf dulu lah. Disebabkan saya nie juga pemandu kereta .. saya tak sempat nak catit apa nama jalan.




Gerai ini beroperasi untuk sarapan pagi hingga minum petang. Popiah Marveloues ini boleh di dapati seawal pukul 3.30 petang ke atas. Tapi harus ingat bahawa popiah ini sangat sedap dan saya tak guarantee ianya masih ada jika anda datang pada pukul 4.30 petang keatas. Berdasarkan pengalaman, memang amat tipis sekali :)

Ni gambar dari belakang, kakak yang jual popian tu. Dalam gambar ini, dia sedang menyiapakan tempahan saya sebanyak 35 biji popian untuk saya bawa balik ke Kuala Lumpur





Apa uniknya popiah ini? Kalau nak kata unik sangat, mungkin dari segi bahan-bahannya saja. Selalunya kita jumpa popiah sayur ( timun, sengkuang, carrot & sos). Tapi .. Kat sini.. dia ada letak Ayam atau Daging atau Udang atau Sayur, bergantung kepada permintaan pelanggan. Walau apa pun yang anda minta, bersama dengan popiah ini, ada sos kuahnya yang tesendiri. Kesedapannya tak dapat saya citer kan ... ssslluurrrpppp


Masa tunggu kakak nie siapkan tempahan saya, walaupun masih kenyang makan tengahari , saya pun menjamah 1 biji. Dan inilah rupa dan cara makannya



Tiada ulasan: